Hvidovre Strandvej 31 R, 2650 Hvidovre
Referat af bestyrelsesmøde onsdag d. 12.december 2018 kl. 19.00 hos HP
Deltagere: HP, Wivie, Peter, Dorthe, Jørgen og Preben
Afbud: Lisbeth
1.Ordstyrer og referent
Preben ordstyrer og referent
2.Godkendelse af dagsordenen – godkendt.
3.Eksklusion af medlem
Behandling af sagen vedr. eksklusion af et medlem.
Bestyrelsen besluttede at ekskludere medlemmet på baggrund af overtrædelser i forbindelse med brug af Søbadet. Medlemmet har tidligere fået en henstilling om, hvorledes Søbadet anvendes. Dette til trods er medlemmet fortsat med samme overtrædelse, hvorfor bestyrelsen ikke ser anden udvej end eksklusion af foreningen. Medlemmet er således heller ikke velkommen som gæst. Medlemmet fravalgte selv muligheden for høring på bestyrelsesmødet.
4.Arbejdsopgaver på Søbadet – Bilag efter dagsordenen. – se bilaget
5.Information fra formand og bestyrelse
Invitation fra Blokhus.
Gulvvarmeproblematikken er måske blevet løst ved optimering af luftcirkulationspumpen, som er monteret under skrårummet.
Saunagusdatoer til januar, februar, marts og april er endnu ikke fastsat. Jørgen aftaler nærmere med Michael.
Møde i Idrætsrådet den 9.januar. Jørgen og Preben deltager.
Genbrugshallen har modtaget vores ansøgning og vi afventer svar i starten af det nye år.
Søbadet har haft vinterbadergæster fra Ry. Det var en positiv oplevelse.
Forsikringsvilkår ved HP – Orientering om hvad der dækkes. Den dækker brand, tyveri, hærværk, væltning og bjærgning. Forsikringssum på 1000000 kr. med en selvrisiko på 10000 kr. Dækker ikke is og frostskader samt søkabel. En vragklausul på 100000 kr.
6.Forslag fra medlemmer – Et forlag om åbning lørdag aften. Bestyrelsen mener ikke der er belæg for dette vores alm. Besøgsregistreringer.
7.Medlems status – foreningen har 398 medlemmer.
8.Optag af nye medlemmer til næste sæson
Proceduren for næste sæson blev diskuteret og vi blev enige om, at næste sæsons medlemsoptag vil ske ved personligt fremmøde den første lørdag i oktober måned 2019. Nærmere detaljer fastlægger vi senere.
9.Medlemsarrangementer og nyheder til medlemmerne
Medlemstur til Kerteminde. Forslaget bliver ikke aktuelt, da Kerteminde
kun har plads til 15 medlemmer ad gangen.
Badning med nissehuer den 16. dec. Dette er lagt på hjemmesidens forside.
Dåbsarrangement og fest lørdag den 26.januar. Seddel sættes op i Søbadet
Nytårskur den 1.januar kl. 13.00. Dorthe og Preben står for dette.
Førstehjælpskursus. Jacob arrangerer dette og vil bruge bestyrelsen som ”forsøgskaniner”
Årshjul
10.Foreningens økonomi
11.Fremtidige møder
Den 16.1 2019 – Jørgen
Dåb
GF
Den 20.2 Wivie
Den 20.3 Preben
Den 4.4 GF Lille Friheden – er reserveret
12.Eventuelt
Ingen emner
Opgave | Ansvarlig | beskrivelse |
Isolering skunkrummet | Peter og Preben | Logik og Co |
Badetrappe Ansøgning til kommunens engangspulje | Peter + Preben Dorthe + Jørgen | Der arbejdes videre på en løsning med Logik og CO på badetrappe. Der skal være et lille klap-op bord på trappen for oven. Vi skal have modtaget et tilbud inden vi kan søge kommunens engangspulje. |
Badevandstermometer | Lasse | Indkøbes |
Saunagulvet er for varmt | Peter | Silikonemåtte til hele saunaens længde købes og lægges på. |
Lås på fordøren | Preben | Batteri er skiftet – nu OK Låseservice + skift af batteri inden hver sæson. |
Tænd- og slukur til saunaen | Peter | Har fået nyt display til saunauret, som sættes op Peter har købt en buster, som kan buste varmen op i løbet af 15 min – er endnu ikke sat op. |
Lys | Jesper | |
Søgelygte | Dorthe | |
Rækværk til flydebroen | ||
Redningsnet til Søbadet | Dorthe | Undersøger nærmere om pris m.m. |
Grus til adgangsbroen | Preben | Sort grusbeholder er fyldt op. Koden til låsen er: 2650 |
Hjertestarter og placering | HP køber | Hjertestarteren er i omklædningsrummet. Der skal købes et skab, så den kan sættes op til venstre for indgangsdøren. Ansøgning til Trykfonden sendes inden den 1. maj. |
Udkast til Årshjul for 5.sæson
Oktober/november | Sæsonens førstehjælpskursus |
Søndag d. 16. december | badning m nissehuer/morgenbrød Dorthe kontakter Wivie ang. arrangementet |
Tirsdag d. 1. januar kl 13.00 | Vi ønsker hinanden Godt nytår med bobler og kransekage |
Lørdag d. 26. januar fra kl 14.00 | Dåb efterfølgende fest i roklubben ingen horn i år – der gives et træskilt med navn på |
Søndag d. 3. marts | Fastelavnssjov - hovedudklædning Evt. ”bid til bollen” |
Onsdag d. 4. april | Generalforsamling i lillefriheden |
tirsdag d. 30. april | Sæsonafslutning badning fra kl 17. |
Referat fra den 21. november 2018 kl 19.00
Deltagere: HP, Peter, Lisbeth, Jørgen, Preben – Dorthe kom kl 20.00
Afbud: Wivie
Preben ordstyrer
Lisbeth referent
1.Godkendelse af dagsordenen
OK
2.Arbejdsopgaver på Søbadet – Bilag efter dagsordenen.
3.Information fra formand og bestyrelse
Havneudvalget:
Jørgen deltog i mødet med havnens andre foreninger. Sejlklubben tager sig af den daglige drift i havnen og for at stramme op omkring det vil havneudvalget holde møde mindst 3 gange om året. Meget relevant at Hvidovre Vinterbadere er repræsenteret i havneudvalget.
Udvalg om Vild med Vanddagen bliver et selvstændigt udvalg under havneudvalget.
På havneudvalgets møde drøftedes henvendelsen fra Idrætsrådet. Idrætsrådet er en samlet interesseorganisation for alle idrætsforeninger i Hvidovre, som har den direkte kontakt med kommunen. Idrætsrådet har gennemslagskraft og det bliver inviteret med til havneudvalgets møde for at fortælle om dets virke.
De forskellige politiske foreninger er alle interesseret i, at der kommer til at ske en udvikling af havnen. Der er dog mange forskellige opfattelse af, hvad der skal ske. Alle er også opmærksomme på, at der er kommet mange flere besøgende i havnen efter stranden er blevet renoveret.
Hvidovre Vinterbadere er en selvstændig forening uden driftsstøtte fra kommunen.
Saunastatistik:
I tidsrummet kl 6 – 10 er der stabilt mange badende. Kl 16 – 21 er lidt tyndere besøgt.
5.Forslag fra medlemmer
Saunagus:
Der er kommet flere kommentarer angående saunagus både i forhold til tilmeldingsproceduren og antal gange om måneden. Der er både ønsker om flere gange og ønsker om at det fortsat kun er 1 gang.
Bestyrelsens beslutning er at der fortsat er gus 1 gang om måneden, som annonceres på hjemmesiden. Den aften hvor der holdes gus lukkes Søbades for andre badende kl 19.00. For at der er flere, som kan opleve gus, kan der arrangeres flere gusseancer på samme aften.
Preben har undersøgt muligheden for at tilmeldingen til gus kan ske via hjemmesiden, men det kan ikke på nuværende tidspunkt lade sig gøre.
Der skal ikke være økonomi blandet ind i gusarrangementet.
Bestyrelsen ønsker ikke at være med til at organisere gus.
Der skal være en ansvarlig gusorganisator, som kan sørge for tilmelding og gusarrangementet. Lige nu er der kun Michael, der er gusmester og Peter vil skrive til ham om bestyrelsens beslutninger og om gusplaner til næste år.
6.Medlemsstatus
Foreningen tæller 399 medlemmer incl de 84 nye i denne sæson.
Passivt medlemskab ændres således:
Et hvert aktivt medlem kan overgå fra aktivt til passivt medlem. Kontingent for passivt medlemskab er 250 kr. Man kan ikke melde sig ind i foreningen som passivt medlem.
Evaluering af introerne: Stor fornøjelse at introducere nye medlemmer. Vi vil fortsat prioritere at bruge tid på disse grundige introer. Der er fortsat 2 nye medlemmer, der ikke er introduceret. Lisbeth kontakter dem.
Optag af nye medlemmer: Foreningen har fået flere henvendelser med ønske om medlemskab og her i blandt medlemmer hvis ægtefælle gerne vil indmeldes. Efter en længere drøftelse fastholdes beslutningen om ikke at optage flere medlemmer i denne sæson.
7.Optag af nye medlemmer til næste sæson
– se referatet fra mødet den 24.10 2018. Flyttes til mødet i december.
8.Gæsteordning
Der er købt 145 gæstebilletter i dette kalenderår.
Da vi er usikre på, om alle medlemmer er klar over, hvordan gæsteordningen fungerer, skal det beskrives i info-brevet og skrives tydeligere på hjemmesiden.
9.Medlemsarrangementer
Evaluering af medlemsarrangementet den 7. nov – 38 deltagere - hyggeligt arrangement.
Førstehjælpskursus – det forventes, at hvis det er et medlem, der underviser, gøres det gratis på linje med alle andre medlemmer, der udføres frivilligt arbejde. Dorthe fortsætter med at arrangere.
Medlemstur til Kerteminde:
Det koster 6000 kr i for leje for en bus at kører frem og tilbage til Kerteminde ( er det incl chauffør?) Saunaen i Kerteminde kan kun rumme op til 15 gæster, så på den måde vil det ikke være fordelagtigt at vi kommer 50.
Peter kontakter Tony formandet i foreningen i Kerteminde og planlægger videre sammen med Dorthe.
Badning med nissehuer den 16. december
Wivie er tovholder og der skrives i info-brevet om der er nogen der vil hjælpe Wivie med arrangementet.
10.Foreningens økonomi
Delregnskab deles ud – solid økonomi
11.Information/nyheder til medlemmerne
Gus planer
Gæsteordning uddybes også om ægtefællers besøg
Opfordring til medlemmer om at tage initiativer til arrangementer – de skal blot rette henvendelse til bestyrelsen først
Brikker som ikke virker – nyt batteri i låsen
Alle skal huske at tjekke ind
Dåb – dato og hvem der kan døbes (det tror jeg skal med nu)
12.Fremtidige møder
Den 12.12 – HP (afbud fra Lisbeth)
Nytårskur –
Dåb
Forsikringsvilkår – HP
Optag af nye medlemmer
Den 16.1 2019 – Jørgen
GF
Dåb
Den 20.2 Wivie
Den 20.3 Preben
Den 4.4 GF Lille Friheden – er reserveret
13.Eventuelt
Ingen emner
Opgave | Ansvarlig | beskrivelse |
Isolering skunkrummet | Peter og Preben | Logik og Co |
Badetrappe Ansøgning til kommunens engangspulje | Peter + Preben Dorthe + Jørgen | Der arbejdes videre på en løsning med Logik og CO på badetrappe. Der skal være et lille klap-op bord på trappen for oven. Vi skal have modtaget et tilbud inden vi kan søge kommunens engangspulje. |
Badevandstermometer | Lasse | Indkøbes |
Saunagulvet er for varmt | Peter | Silikonemåtte til hele saunaens længde købes og lægges på. |
lås på fordøren | Preben | Batteri er skiftet – nu OK Låseservice + skift af batteri inden hver sæson. |
Tænd- og slukur til saunaen | Peter | Har fået nyt display til saunauret, som sættes op Peter har købt en buster, som kan buste varmen op i løbet af 15 min – er endnu ikke sat op. |
Lys | Jesper | |
Søgelygte | Dorthe | |
Rækværk til flydebroen | ||
Redningsnet til Søbadet | Dorthe | Undersøger nærmere om pris m.m. |
Grus til adgangsbroen | Preben | Sort grusbeholder er fyldt op. Koden til låsen er: 2650 |
Hjertestarter og placering | HP køber | Hjertestarteren er i omklædningsrummet. Der skal købes et skab, så den kan sættes op til venstre for indgangsdøren. Ansøgning til Trykfonden sendes inden den 1. maj. |
Udkast til Årshjul for 5.sæson
Oktober/november | Sæsonens førstehjælpskursus |
Søndag d. 16. december | badning m nissehuer/morgenbrød Dorthe kontakter Wivie ang arrangementet |
Tirsdag d. 1. januar kl 13.00 | Vi ønsker hinanden Godt nytår med bobler og kransekage |
Lørdag d. 26. januar fra kl 14.00 | Dåb efterfølgende fest i roklubben ingen horn i år – der gives et træskilt med navn på |
Søndag d. 3. marts | Fastelavnssjov - hovedudklædning Evt. ”bid til bollen” |
Onsdag d. 4. april | Generalforsamling i lillefriheden |
tirsdag d. 30. april | Sæsonafslutning badning fra kl 17. |
Lisbeth og Preben
2.Godkendelse af dagsordenen
OK med ekstra punkt – rengøring.
3.Livet på Søbadet de første 24 dage
Der er en meget god stemning på Søbadet med glade medlemmer. Det virker som om foreningens nye medlemmer er faldet godt til.
4.Arbejdsopgaver på Søbadet – Bilag efter referatet.
5.Information fra formand og bestyrelse
6.Forslag fra medlemmerne
Forslag om at købe et badevandstermometer, så den nøjagtige vandtemperaturen kan aflæse på Søbadet. Lasse sørger for at købe og sætte det op.
7.Medlemsstatus
- 401 medlemmer incl. de nye.
- Optag af nye medlemmer. Alle er enige om, at der ikke optages flere i denne sæson. Alle er også enig i, at det ikke har været godt nok på den måde som vi har gjort det i år. De der gerne vil være medlemmer, havde meget få chancer for at vide, hvornår der var mulighed for at melde sig ind.
Længere drøftelse og forslag til næste år:
Ingen venteliste – men måske en interesseliste, som administreres gennem mailadressen hvb.medlem@gmail.com (den som Lisbeth bestyrer nu) - oprette en mappe, hvor de interesserede får en mail om de fortsat er interesseret, når vi åbner igen.
Første optag efter 1. oktober
Personligt fremmøde for indmeldelse på Søbadet f.eks. åbent hus arrangement x 2 i starten af sæsonen.
Sætte tidspunktet på hjemmesiden allerede inden nytår for optag
- Intro – det har fungeret godt. Alle nye bortset fra 2 har meldt sig til intro. De 2 er på en længere ferie og få en introtid, når de kommer hjem.
Den sidste intro er mandag den 5.11. Der har været 11 introforløb i denne sæson.
8.Sauna
- Statistik af besøgende – Søbadet bliver brugt rigtigt godt. Stabilt antal badende om morgenen. Der er ikke den store forskel på det gennemsnitlige antal besøgende fra sidste sæson og så nu.
Preben har en idé om, at flere glemmer at tjekke sig ind ved besøg, så der givetvis er flere besøgende end statistikken viser. Det er vores fornemmelse, at flere medlemmer ikke benytter nøglebrikken f.eks. når flere går sammen. Dette er selvfølgeligt uhensigtsmæssigt, da det gør det svært at planlægge åbningstider, og se hvor mange der bruger Søbadet. Vi skal derfor opfordre til at alle medlemmer bruger nøglebrikken hver gang de benytter Søbadet.
- Der er målt temperatur i skunkrummet og der er for varmt i.f.t. hvad styrringsapparaturet kan tåle. Derfor skal der sættes isolering op i skunkrummet ind mod saunaen. Det ene saunaur er brugt, så det er derfor det ikke hænger på væggen lige nu.
- Temperaturen i saunaen er generelt for høj – den sættes et par grader ned.
- Gulvet i saunaen er brændende varmt og flere medlemmer har problemer med at gå på det uden at brænde sig. Dette problem er ikke så let at løse på en sikker og god måde. Et par kludemåtter lægges på gulvet til afprøvning, når en fra bestyrelsen er til stede. Peter forhører sig samtidig rundt til andre foreninger om løsning af problemet. Muligvis findes der træmåtter af noget sepcielt træ, som ikke bliver så varmt.
- Saunatiden udvides onsdag fra kl 6 – 13
9.Rengøring
Der er tilstrækkeligt med medlemmer, som vil være med til rengøring. Dog må der gerne melde sig flere til afløsere, og de nye skal opfordres til at melde sig på introerne.
Wivie har ikke fået melding om, at der er svært at få gjort rent i.f.t. den udvidede åbningstid i saunaen.
10.Medlemsarrangementer
Bustransport er afhængig af antal deltagere. Derfor er det vigtigt med tilmelding og betale f.eks. 100 kr for turen. – Dorthe arbejder videre det.
11.Foreningens økonomi
Afbud fra kassereren, derfor ingen emner
12.Information/nyheder til medlemmerne
Der sendes ikke info-brev nu efter dette møde, da Peter lige har sendt ud.
13.Fremtidige møder
Den 21.11 Lisbeth – optag af nye medlemmer i næste sæson
Den 12.12 afbud Lisbeth – HP
Den 16.1 2019 – Jørgen
Den 20.2 Wivie
Den 20.3 Preben
Den 4.4 GF Lille Friheden – er reserveret
14.Eventuelt
Opgave | Ansvarlig | beskrivelse |
Isolering skunkrummet | Peter og Preben | Logik og Co |
Badetrappe | Peter | Der arbejdes videre på en løsning med Logik og CO på badetrappe. Der skal være et lille klap-op bord på trappen for oven. |
Saunagulvet er for varmt | Peter | Kludemåtter afprøves Peter kontakter andre foreninger om løsningsforslag. |
Stop på bagdøren og skift af lås Ny lås på fordøren | Jørgen Preben | Er gjort Preben kontakter låsesmed – det går ind under garantien. |
Tænd- og slukur til saunaen | Peter | Vi har fået tilbudt et nyt tænd/slukpanel som er stærkere end det nuværende. Peter har købt en buster, som kan buste varmen op i løbet af 15 min – er endnu ikke sat op. |
Lys | Jesper | |
Søgelygte | Dorthe | |
Rækværk til flydebroen | ||
Redningsnet til Søbadet | Dorthe | Undersøger nærmere om pris m.m. |
Ankeret har skubbet sig | Preben | De har reguleret kæderne til selve flåden og til gangbroen. |
Hjertestarter og placering | HP køber | Den er bestilt og skal sidde udvendig ved indgangsdøren. |
Udkast til Årshjul for 5.sæson
Dato 24. oktober Vi skyder sæson i gang ved at vise muligheden for fuldmånebadning | Fuldmånebadning medbring drikkelse og guf |
Oktober/november | Sæsonens førstehjælpskursus |
Onsdag den 7. november | Medlemsarrangement m.spisning i Suset. |
Søndag d. 16. december | badning m nissehuer/morgenbrød |
Tirsdag d. 1. januar kl 13.00 | Vi ønsker hinanden Godt nytår med bobler og kransekage |
Lørdag d. 26. januar fra kl 14.00 | Dåb efterfølgende fest i roklubben |
Søndag d. 3. marts | Fastelavnssjov - hovedudklædning Evt. ”bid til bollen” |
Onsdag d. 4. april | Generalforsamling |
tirsdag d. 30. april | Sæsonafslutning badning fra kl 17. |
4.Information fra formand og bestyrelse
Besøg fra Snekkersten – 28.10 kl 13.30 Peter og Dorthe deltager
Karresbækminde – ønsker også at besøge os. Dorthe kontakter dem og aftaler tidspunkt.
Naturkanon - mail sendt ud den 10.9. – ingen input fra os.
5.Forslag fra medlemmerne
Der er kommet forslag om længere åbningstider i saunaen. Preben svarer. Se beslutning under pkt 7.
6.Medlemsstatus
Der er kommet 30 nye medlemmer siden 1. september.
6-7 af nuværende medlemmer har ikke betalt – første rykker er sendt ud.
6-7 medlemmer har meldt sig ud.
Enkelte er gået fra passiv til aktiv og omvendt
7.Optagelse af nye medlemmer
Bestyrelsen besluttede efter en længere drøftelse at:
De personer, som har kontaktet os inden vi tog det af hjemmesiden, får en mail med link til indmeldelse.
Mailen sendes ud søndag den 7.10 og HP åbner medlemslisten.
Vi holder åbent hus som besluttet og de, der er interesseret i medlemskab, får mailadressen og skal skrive til os indenfor et par dage.
Vi kan optage ca 80 medlemmer i alt i denne sæson incl de 30 nye medlemmer, som er introduceret i september.
Opretter ikke interesse- eller venteliste på nuværende tidspunkt.
Introdatoer til det nye hold indmeldelser sendes til bestyrelsen og man melder tilbage, hvornår man kan deltage.
8.Sauna – åbningstider og gus
Sauna
Hverdage kl 6 – 10 og kl 16 – 21 + onsdag kl 11 - 13
Weekend 6 – 13 og kl 16- 21 undtaget lørdag
Gus
Gus skal fortsat kun gøres af Michael eller Bo, som er uddannet gusmestre.
Saunaen stilles til rådighed 1 gang om måneden på en fast ugedag i den sidste åbningstime om aftenen til gusarrangement. Den der holder gus bestemmer selv, hvordan det praktisk skal gøres.
Preben kontakter Bo og Michael om de er interesseret i at holde gus.
9.Medlemsarrangementer
Alle opfordres til at medbringe kaffe/the m.m
Dorthe, Preben, Lisbeth – evt Peter deltager. Lisbeth sender til Hvidovre Avis
10.Foreningens økonomi
Solid økonomi
Søge kommunen om tilskud til redningsnet eller badetrappe. Budget skal sendes med.
Genbrugshallen kan søges igen – f.eks. tilskud til en søgelampe eller redningsnet.
11.Information/nyheder til medlemmerne
Åbningstider
Opfordring til alle om at give skrive på facebook, når man tager ned for at bade - også dem der har en fast rytme. Dette for at vores nye medlemmer kan være sikre på at der er nogen der bader.
Gentænding af saunaen
Sæsonåbning
Fuldmånebadning
Årshjul
Rengøringshold
12.Fremtidige møder 2018
Den 21.11 Lisbeth
Den 12.12 afbud Lisbeth – HP
Den 16.1 2019 – Jørgen
Den 20.2 Wivie
Den 20.3 Preben
Den 4.4 GF Lille Friheden – er reserveret
13.Eventuelt
Ingen emner
Opgave | Ansvarlig | beskrivelse |
Badetrappe | Peter | Peter kontakter Logik og CO m.h.p. tilbud på badetrappe. Der skal være et lille klap-op bord på trappen for oven. |
Manglende stop på begge døre Lås på bagdøren Ny lås på fordøren | Jørgen Peter | Bliver gjort inden sæsonstart Peter møde med låsesmeden den 19.4. Døren lukker ikke helt godt. Der skal findes en holdbar løsning |
Tænd- og slukur til saunaen | Peter | Vi har fået tilbudt et nyt tænd/slukpanel som er stærkere end det nuværende. Peter har købt en buster, som kan buste varmen op i løbet af 15 min |
Lys | Jesper | |
Søgelygte | Dorthe | |
Rækværk til flydebroen | ||
Redningsnet til Søbadet | Dorthe | Undersøger nærmere om pris m.m. |
Ankeret har skubbet sig | Preben | NC Marine har strammet kæderne op. Preben har bedt om en beskrivelse af deres arbejde, så vi ved, hvad der skal gøres en anden gang. |
Hjertestarter og placering | HP køber | Tilbud på omkring 11.000 kr eksklusiv skab |
Årshjul for 5.sæson
Mandag d. 1. oktober | kl 19.00 – 22.00 – Peter holder åbningstale kl 19 på adgangsbroen. Alle opfordres til at medbringe kaffe/the m.m (Dorthe kan desværre ikke deltage) |
Dato 24. oktober Vi skyder sæson i gang ved at vise muligheden for fuldmånebadning | Fuldmånebadning medbring drikkelse og guf |
Oktober/november | Sæsonens førstehjælpskursus |
Onsdag d. 7. november | Medlemsarrangement m spisning i roklubben |
Søndag d. 16. december | badning m nissehuer/morgenbrød |
Tirsdag d. 1. januar kl 13.00 | Vi ønsker hinanden Godt nytår med bobler og kransekage |
Lørdag d. 26. januar fra kl 14.00 | Dåb efterfølgende fest i roklubben |
Søndag d. 3. marts | Fastelavnssjov - hovedudklædning Evt. ”bid til bollen” |
Onsdag d. 4. april | Generalforsamling |
tirsdag d. 30. april | Sæsonafslutning badning fra kl 17. Vi starter op kl 18 og griller i roklubben |
2.Godkendelse af dagsordenen
OK
3.Arbejdsopgaver på Søbadet – Bilag efter referatet
4.Information fra formand og bestyrelse
Ingen
5.Evaluering af sommerperioden
Sommeren har forløbet rolig. Der har været i gennemsnit 13 – 14 besøg om dagen.
Søbadet har været gjort rent og der har været pænt hele sommeren.
Adgangsbroen har været benyttet hyppigt af andre end medlemmer til at bade fra.
Bestyrelsen har kun hørt om én enkelt uheldig episode i løbet af sommeren.
Alle foreningens lysegrønne håndklæder er væk – nævnes i info-brevet
6. Forslag fra medlemmerne
Ingen
7.Optagelse af nye medlemmer
Der optages 30 nye medlemmer fra den 3. september 2018.
Preben sætter det på hjemmesiden den 3. september.
Nyhedsbrev sendes ud inden
Velkomstbrevet er rettet til
Datoer for intro i september (intro uden sauna) + ansvarlige
Lørdag den 15.9 kl 15.00 – Preben - Dorthe
Søndag den 16.9 kl 13.00 – Lisbeth - Wivie
Mandag den 17.9 kl 19.00 – Lisbeth - Dorthe
Lørdag den 22.9 kl 15.00 - LP - Preben
8.Medlemsarrangementer
Alle opfordres til at medbringe kaffe/the m.m
Dorthe, Preben, Lisbeth – evt Peter. Lisbeth sender til Hvidovre Avis
9.Medlemsstatus
Opkrævninger er sendt ud og mange har betalt.
Kort efter den 3. september vil HP sende påmindelse til dem, der ikke har betalt. Omkring 1. oktober får de resterende, der ikke har betalt få en ny påmindelse om at hvis de ikke betaler, regnes de for udmeldt af foreningen.
6 personer har meldt sig ud – de er enten flyttet fra området eller har ikke brugt Søbadet.
10.Foreningens økonomi
Regnskab fremlagt. Foreningen har en solid økonomi.
11.Information/nyheder til medlemmerne
Om at vi passer godt på Søbadet
Håndklæder – foreningens grønne håndklæder
Åbning den 1. oktober
Nye medlemmer den 3.9
12.Fremtidige møder 2018
Den 19.9 hos Preben, afbud fra Peter
Åbningstider i saunaen, gus, åbenhus, fuldmånebadning, medlemsarrangementer, medlemstur med bus
Den 24.10 hos Wivie
Den 21.11 hos HP
Den 12.12 hos? afbud Lisbeth
Den 16.1 2019 hos Lisbeth
Den 20.2
Den 20.3
Den 4.4 GF Lille Friheden
13.Eventuelt
Opgave | Ansvarlig | beskrivelse |
Rengøring af Søbadet til sæsonstart | Preben i samarbejde med Wivie | Fredag den 14.9 kl 16.00 fælles rengøring – annonceres via mail. Huset rengøres for spindelvæv Indgangsdøren gøres rent Glasvægge Redningskrans renses Skilte sættes op igen Lasse har annonceret rensning af badetrapper Allan har pudset vinduer |
Badetrappe | Peter | Peter kontakter Logik og CO m.h.p. tilbud på badetrappe. Der skal være et lille klap-op bord på trappen for oven. Peter er i dialog med Logik og CO. Den gamle badetrappe er fjernet fra havneområdet |
Manglende stop på begge døre Ny lås | Jørgen Peter | Låsen skiftes ud, så den lukker automatisk Peter møde med låsesmeden den 19.4. Døren lukker ikke helt godt. Der skal findes en holdbar løsning |
Tænd- og slukur til saunaen | Peter | Vi har fået tilbudt et nyt tænd/slukpanel som er stærkere end det nuværende. Peter har købt en buster, som kan buste varmen op i løbet af 15 min |
Lys | Jesper | |
Reetablering efter nedlæggelse af el-kabel | Dorthe | Det har været tørt, så det har ikke været muligt at så græs. Samtidig er der gravet op ved kajakklubben – vi ses hvad der sker |
Harpiks i saunaen | er fjernet | |
Rækværk til flydebroen | ||
Redningsnet til Søbadet | Dorthe | Undersøger nærmere om pris m.m. |
Ankeret har skubbet sig | Preben | NC Marine har strammet kæderne op. Preben har bedt om en beskrivelse af deres arbejde, så vi ved, hvad der skal gøres en anden gang. |
Hjertestarter og placering | HP | Evt købe et brugt med nye batteri |
1.Ordstyrer og referent
Preben ordstyrer, Lisbeth referent
2.Godkendelse af dagsordenen
Godkendt
3.Information fra formand og bestyrelse
Peter har sammen med Pia gennemgået Søbadet sammen med Logik og Co. Har drøftet flere emner bl.a. harpiks-problemet og fået gode råd. Preben kontakter Lis og Bernhardt for at koordinere indsatsen. Logik og Co er meget glade for at vi passer så godt på Søbadet – det skal nævnes i infobrev efter sommerferien.
Preben har kontaktet NBC Marine og de kommer på serviceeftersyn til august.
Jørgen – låsesmed tjekker lås på bagdøren og ser på dørstoppere på begge døre inden sæsonstart.
Evaluering af Vild med vand-dagen
Det var en fin dag med godt vejr og glade mennesker. Knap så mange besøgende som sidste år, men det var helt OK.
Mange af Havnens andre brugere kom på besøg på Søbadet og gav mange positive tilbagemeldinger.
Vigtigt i forhold til samarbejdet med Havnens andre foreninger, at Hvidovre Vinterbadere deltager i planlægningen og på selve dagen.
Vi kunne ønske at planlægningsgruppen havde lidt mere struktur på dagen f.eks. bød velkommen og gav alle et overblik over aktiviteter og hvor vores frivillige hjælpere skulle give en hånd med.
Vores egne aktiviteter:
Fint med grillpølser og at Lasse gav opvisning, men der skal være mere struktur og tidspunkt på, hvornår de forskellige aktiviteter skal foregå.
Drøfte næste år om vi skal sælge pølser m.m.
4.Forslag fra medlemmerne
Ingen
5.Optagelse af nye medlemmer – oplæg/Lisbeth
Vi besluttede at optage to gange i næste sæson. Første gang i september og anden gang midt i oktober efter åbenhus-arrangement. Resten af sæsonen vil vi bruge energi på foreningens og medlemmernes trivsel. Planen er efter referatet.
6.Information/nyheder til medlemmerne
Info-brev sendes ud efter mødet i august.
7.Forslag til fremtidige møder 2018 + 2019
Den 22. 8 hos Dorthe, afbud fra Jørgen
Den 19.9 hos Preben, afbud fra Peter
Den 24.10 hos Wivie
Den 21.11
Den 12.12
Den 16.1 2019
Den 20.2
Den 20.3
8.Eventuelt
Optag og intro af nye medlemmer i sæson 2018/19
Intro af nye medlemmer Hvidovre Vinterbadere
Vi har nu en del erfaring med intro af nye medlemmer og jeg mener, at den gode og grundige intro vores nye medlemmer får, giver dem en god ballast som vinterbadere og forståelse for foreningens værdier.
Vi får også mange positive tilbagemeldinger fra nye medlemmer. Så det skal vi fortsætte med.
Intro i sæson 2018/19
Det er bestyrelsens medlemmer der står for introerne. Det er vigtigt, at vi viser værdisættet i praksis ved at være nærværende og tale med hvert enkelt nyt medlem.
Alle nye medlemmer skal introduceres til foreningen og til vinterbadning via en af de tilrettelagte introer. For at kunne deltage skal man have betalt og være registreret. Det vil sige at medlemmet skal have modtaget et velkomstbrev. Man skal tilmelde sig introen, da det er vigtigt at vide, hvem der kommer og hvor mange.
Der kan højst deltage 12 medlemmer på hver intro. Dette for at kunne bevare nærheden under introerne, besvare alle spørgsmål og tage hånd om dem der har sommerfugle i maven over det kolde vand.
Som udgangspunkt skal der være to bestyrelsesmedlemmer til introerne.
Nøglebrik udleveres på introen.
De der ønsker at prøve at vinterbade inden de melder sig ind, må deltage på en af vores åbenhus-arrangementer eller komme med som gæst og betale gæstebillet.
Introerne skal indeholde:
Arbejdsgange ved modtagelse af nye medlemmer.
Nye medlemmer kontakter foreningen via e-mail: hvb.medlem@gmail.dk. Denne mail betjenes af én person og lige nu er det Lisbeth (vil fortsat gerne gøre det).
Jeg sender svarmail med:
– Indmeldelsesprocedure
– link til medlemssystemet
– introduktion, nøglebrik
– betaling
– værdisæt
Når jeg kan se i medlemssystemet at de har betalt, sender jeg et velkomstbrev med datoer for intro.
Datoer for intro i september (intro uden sauna)
Lørdag den 15.9 kl 15.00
Søndag den 16.9 kl 13.00
Mandag den 17.9 kl 19.00
Lørdag den 22.9 kl 15.00
Forslag til intro-dage for næste optag kommer på bestyrelsesmødet i august.
Information fra formand og bestyrelse
- Besøg af Roskilde Vinterbadere – dato endnu ikke aftalt.
- Hvidovre Gymnasium – Nogle af eleverne skal lave film som en del af deres opgaver. Peter har opfordret dem til at lave en præsentationsvideo om vores forening Hvidovre Vinterbadere.
- Havneudvalg – brugerråd: Peter måtte melde afbud til det planlagte møde – derfor intet referat.
- Årsmøde i VID: Peter og Preben deltog. Bestyrelsen har fået referatet sendt ud via e-mail.
Næste år holdes Årsmødet i Holbæk den 16. marts 2019
- Billeder af bestyrelsen, som kan hænges op på Søbadet: Preben tager billeder af os ved det næste møde.
- Bestyrelsens tlf. nr og e-mail er lagt på hjemmesiden
Opsamling på GF 2018 og godkendelse af referat.
Referatet godkendt.
Dejligt mange medlem deltog.
God beretning fra formanden og fint med billeder af de forskellige aktiviteter i løbet af året.
Registrering af deltagere skal foregå på en mere struktureret måde næste år.
Det virkede positivt at et par fra bestyrelsen bød velkommen og hilste på alle ved at give hånd.
Dirigenten skal have bedre vilkår. F.eks orienteres bedre inden GF, sidde ved siden af reterent og formand.
Bestyrelsen skal sidde samlet ved et bord.
Statistik meget fint på GF.
Renskrivning af vedtægter - HP
Forslag fra medlemmerne
Ingen forslag
Vild med vand-dag
Wivie havde meldt afbud, så derfor ingen opdatering. Vi forventer, at dagen skal forløbe som sidste år.
Vild med vand-dagen afholdes den 9. juni
Medlemsarrangementer
Der er omkring 40 tilmeldte. Vi skal selv tage mad med til grillen og drikkevare. Det skal skrives ud sammen med udsendelse af GF-referat.
Peter har spurgt formanden i Vedbæk Vikingelaug om han vil holde åbningstalen.
Planlægger videre på de næste møder.
Lis har sendt en evaluering til Peter. Meget fin dag og der er forslag om at have flere børnedage i løbet af næste sæson.
Dorthe sender det opdaterede årshjul ud.
Medlemsstatus
– Statistik på besøgende – besøgstallet faldende fra midt i marts
Sommerperioden
Rengøringsgruppe – Dorthe kontakter Wivie angående rengøringsgruppe
Foreningens økonomi
- Intet nyt. Flere medlemmer har overdraget deres indskud til foreningen som gave.
- Delregnskab – Jomsborg og det Kolde Gys har fået deres lån tilbage.
- Nordea Fonden – Dorthe undersøger om vi kan søge økonomisk støtte til badetrappen.
- Kultur og Fritidsudvalget – engangspuljen skal søges inden 1. januar 2019. Bestyrelsen søger ikke på nuværende tidspunkt om mere økonomisk støtte fra kommunen.
- Foreningen er låneberettiget til kommunens lokaler. Der er sendt login og password til alle i bestyrelsen.
Information/n til medlemmerne
Regler for sommerbadning
Sæsonafslutning: at vi selv skal have drikkevare med og noget til grillen. Der skal gives besked til Dorthe, hvis man vil lave salat og bage flutes/kage.
Det er fuldmåne den 30.4.
Fremtidige møder
Den 23. maj – hos Lisbeth. Afbud fra Peter og HP
Emner:
Børnebadedag – hvordan til næste sæson
Rengøring til sommeren
Torsdag den 21.6 – hyggemøde ferieafslutning hos Jørgen, Poppel Alle 27
Emne: sæson åbning og indtag af nye medlemmer
Onsdag den 22.8
Eventuelt
Badetrappen bliver flyttet til sydsiden af dækket
Skilt på badedækket bliver lavet
Skilt på saunaen om at den er lukket
Der skal købes en ny svaber
Opgave | Ansvarlig | beskrivelse |
Badetrappe | Peter | Peter kontakter Logik og CO m.h.p. tilbud på badetrappe. Der skal være et lille klap-op bord på trappen for oven. Peter er i dialog med Logik og CO. Den gamle badetrappe er fjernet fra havneområdet |
Syn ved Logik og Co | Peter har dialog | |
Indgangsdør Manglende stop på begge døre Ny lås | Preben Jørgen Peter | Hullerne efter hærværk bliver repareret. Preben kontakter Svensson. Låsen skiftes ud, så den lukker automatisk Peter møde med låsesmeden den 19.4. Døren lukker ikke helt godt. Der skal findes en holdbar løsning |
Lys | Jesper | |
Reetablering efter nedlæggelse af el-kabel | Dorthe | Henter kompostjord til foråret og sår græs Der ligger en jordvold på Nordmolen som skal fjernes og efterfølgende skal der lægges lidt græsgfrø, så der kommer til at vokse græs igen. Der er et hul ved el-skabet ved parkeringspladsen, som skal fyldes med jord. |
Harpiks i saunaen | Lis | Der kommer frisk harpiks frem – uden for sæsonen både i sauna og forrum |
Timeglas til sauna | Preben | Er sat op |
Rækværk til flydebroen | ||
Ophængning af brandslukker | Preben | OK |
Redningsnet til Søbadet | Dorthe | Undersøgere nærmere om pris m.m. |
Ankeret har skubbet sig | Preben | Kontakter NC Marine |
Hjertestarter og placering | HP | Evt købe et brugt med nye batteri |
Lisbeth referent
1.Godkendelse af dagsordenen
Godkendt
2.Arbejdsopgaver på Søbadet
Listen blev gennemgået og opgaver planlagt.
3. Information fra formand og bestyrelse
Brugerråd i Havnen og Vild med vand dag.
Referat er sendt ud.
Næste møde i brugerrådet er den 15.3. Peter deltager i mødet om brugerrådet. Wivie deltager også og er vores tovholder på Vild med vand – dagen.
Hvis vi skal godkende forslaget om at hver forening indbetaler 1000 kr, skal der være en konkret plan for, hvad pengene skal bruges til.
4. Medlemssag
Et medlem har bedt om udmeldelse, da vedkommende ikke kan benytte Søbadet. Vedkommende er meget utilfreds over at foreningen ikke kan imødekomme kravet om tilbagebetaling af indmeldelsesgebyr, kontingent og nøglebrikgebyr og har efterfølgende skrevet mindre pænt om bestyrelsen på både vores egen FB og på VID´s FB. Bestyrelsen har modtaget et utal af vrede mails med trusler og har brugt megen energi på sagen. Udmeldelsen er fastholdt og sagen er lukket.
Nordeas kystpulje på 50 mill
Vi følger puljens udviklingen og er opmærksomme på hvilke projektet der får tilskud.
Dorthe undersøger om vi kan søge økonomi til badetrappen.
Ejendomsmæglerfirmaer bruger billeder af Søbadet.
I 2 tilfælde har bestyrelsen bemærket at et ejendomsmæglerfirma har brugt billeder af Søbadet i deres annoncer. Billederne er taget fra land eller fra den offentlige flydebro. Vi har kontaktet dem og det ene firma har slettet billedet og det andet firma har ikke svaret på vores henvendelse.
5. Forslag fra medlemmer
Indkøb af vandtemperaturføler. Emnet sættes på ønskeliste, da bestyrelsen mener, at der er andre udgiftskrævende opgaver, der skal prioriteres først.
Arrangement – familiedag - hvor vi kan invitere børn og børnebørn med på Søbadet til en kold og varm oplevelse.
Bestyrelsen ser meget positivt på forslaget og Peter og et andet medlem med børn afprøver, hvordan det rent praktisk er at have børn med på Søbadet. Der planlægges efterfølgende et familiearrangement, som annonceres på hjemmesiden.
Stilletid i sauna – ønsket om stilletid i saunaen kan ikke imødekommes i denne sæson, da det er svært at rammesætte samt fastholde i modsætning til gusseancerne, hvor det er gusmesteren, der er ansvarlig for arrangementet. Vi henstiller til, at der er en god og inkluderende dialog der tilgodeser samtlige saunabrugere.
6. Medlemsarrangementer
Sæsonafslutning den 30. april
Dorthe skriver et opslag til invitation og til hjemmesiden. Vi beder om hjælp fra andre til at komme med salat og flutes. Deltagerne medbringer selv kød eller andet til at lægge på grillen.
Der bades fra kl 17.00 og grillen er klar fra kl 18.00
HVB har de foregående år samlet affald langs kysten ved havnen og strandparken. Tine Gomard, som tidligere har arrangeret indsamlingen for HVB, kan desværre ikke i år og kun få har meldt sig til at deltage.
Så i år vil bestyrelsen opfordre vinterbaderne til at gå sammen med ”Vi holder Hvidovre ren” og give et nap der.
Dorthe vil kontakte denne gruppe og give vores beslutning videre.
7. Medlemsstatus
- 322 aktive og 11 passive medlemmer
HP har lavet statistik, som vises på GF
– Statistik på besøgende – Preben laver statistik, som vises på GF
8. Sommerperioden
Rammer for sommeren er rettet til og fremlægges til orientering på GF.
I den periode, hvor bådene sættes i vandet og tages op, skal vores biler parkeres på den store parkeringsplads og ikke foran Suset. Det drejer sig om april/maj og oktober/november.
9. GF den 4. april 2018.
Bestyrelsen mødes kl 18.00
HP tjekker deltagerne ind
Den endelige dagsorden sendes ud lige efter den 20. marts og eventuelle indkomne forslag tilføjes.
Årsregnskab er revideret
HP fremlagde forslag til budget – det accepteres til vedtagelse på GF.
Arbejdsopgaver på Søbadet med ansvarlige. Peter og Preben laver en liste over arbejdsopgaver som fremlægges på GF
Wivie arrangerer hovedrengøring og rengøringsplan for sommeren -GF
Regler for sommerbadning fremlægges på GF under fremtidige aktiviteter.
Årshjul fremlægges på GF
10.Foreningens økonomi
- Gæstebilletter – 2018 -58 stk og i 2017 næsten det samme
- Delregnskab – HP fremlagde
- Udbetaling af medlemmernes indskud
HP sender mail til dem der har indskudt penge og orienterer om muligheden for at få indskuddet tilbagebetalt.
Vi tilbagebetaler til Det kolde gys og Jomsborg efter GF.
11. Evaluering af gæsteordning
Vores indtryk er at ordningen fungerer fint. Det er dejligt at kunne invitere gæster og vise vores dejlige Søbad frem.
26.3 Greve vinterbader kommer på besøg. Preben deltager
12.Information/nyheder til medlemmerne
2 ejendomsmæglerfirmaer har brugt vores søbad til deres annoncer.
Sæsonafslutning – grill, kaffe + kage – badning
Affaldsindsamling den 22.4. Der er ingen fra HVB
GF
Gæsteordningen fungerer – tak for det
Parkering fra 1. april
13.Fremtidige møder 2018
Den 18. april – Dorthe – opsamling på GF, Vild med vand dag, møder sommeren over. Sæsonåbning, orientering fra årsmødet i VID.
Den 23. maj - Lisbeth
14.Eventuelt
VID´s facebookgruppe mangler administratorer. Tages op på årmødet.
Arbejdsopgaver på Søbadet
Opgave | Ansvarlig | beskrivelse |
Badetrappe | Peter | Logik og Co vil sende et forslag til badetrappe og et forslag til pris. Søge tilskud fra kommunens puljer |
Indgangsdør Manglende stop på begge døre Ny lås | Preben Peter + Jørgen | Hullerne efter hærværk bliver repareret. – der mangler spartling Låsen skiftes ud, så den lukker automatisk Ikke helt færdig |
Lys | Jesper | |
Reetablering efter nedlæggelse af el-kabel | Dorthe | Henter kompostjord til foråret og sår græs Der ligger en jordvold på Nordmolen som skal fjernes og efterfølgende skal der lægges lidt græsgfrø, så der kommer til at vokse græs igen. Der er et hul ved el-skabet ved parkeringspladsen, som skal fyldes med jord. |
Harpiks i saunaen | Lis | Der kommer frisk harpiks frem både i sauna og forrum |
Rækværk til flydebroen | ||
Redningsnet til Søbadet | Dorthe | Undersøgere nærmere om pris m.m. Firmaets kontakt vil besøge Søbadet, så der kan gives et tilbud, som passer til stedet. |
Hjørnet på bænken i saunaen | Preben | Der skal sættes en understøttelse på. Vil blive lavet i sommerperioden. |
Styringboks af saunaen | Peter | Der sættes en ny boks magen til den nuværende op, som skal holde resten af sæsonen. Til næste sæson opsættes en ny, som er bedre og kan programmeres mere detaljeret. |
Årshjul for 5.sæson 2018/2019
Mandag den 1. oktober | Sæsonstart fra kl.?? Arrangement i roklubben: Suppe? (Dorthe kan desværre ikke deltage) |
Onsdag den 24.oktober Vi skyder sæson i gang ved at vise muligheden for fuldmånebadning | Fuldmånebadning medbring drikkelse og guf |
Oktober/november | Sæsonens førstehjælpskursus |
Onsdag den 7. november | Medlemsarrangement m spisning i roklubben |
Søndag den 16. december | badning m nissehuer/morgenbrød |
Tirsdag den 1. januar kl 13.00 | Vi ønsker hinanden Godt nytår med bobler og kransekage |
Lørdag den 26. januar fra kl 14.00 | Dåb efterfølgende fest i roklubben |
Søndag den 3. marts | Fastelavnssjov - hovedudklædning Evt. ”bid til bollen” |
Onsdag den 3. april | Generalforsamling |
tirsdag den 30. april | Sæsonafslutning badning fra kl 17. Vi starter op kl 18 og griller i roklubben |
Peter er ordstyrer
Lisbeth er referent
2.Godkendelse af dagsordenen
Godkendt
3.Arbejdsopgaver på Søbadet
Der er arbejdsopgaver, som bestyrelsen vil bede medlemmer om at løse. Der skal udpeges en ansvarlig for hver arbejdsopgave. Fremlægges på GF
4.Information fra formand og bestyrelse
- Brugerråd i Havnen og Vild med vand dag.
Wivie deltog i det stiftende møde i uge 7. Følgende er referat fra Wivie:
Det som brugerrådet skal varetage, er hvad de forskellige klubber, foreninger, sammen skal tage vare om. I fællesskab med hele havnen.
Man talte om, at hver klub/forening skulle komme med et indskud på ca. 1000,00, så man evt. havde lidt penge ud over det kommunen støtter med. Det blev dog ikke fastlagt.
Der skulle gerne være to personer for hver klub/forening i brugerrådet.
Det næste møde er den 19/3. 2018 kl. 19:00 i sejlklubbens lokale.
Vild med vand bliver den 9/6-2018. Dette er fastlagt, så vi skal lægge hovederne i blød om, hvad vi kunne tænke os til denne dag.
Peter vil deltage i det næste møde sammen med Wivie, men har ikke mulighed for at deltage i en længere eller i en hyppig møderække.
- 11 medlemmer fra Greve vinterbaderforening har været besøg på Søbadet. De er ved at starte en forening på benene. Peter var vært. Meget positiv oplevelse. Bestyrelsen i Greve er inviteret til en snak, hvis de har brug for yderligere ideer.
5.Forslag fra medlemmer
ingen
6.Medlemsarrangementer
Dåbsfesten den 27.1 2018:
En fin dag med god stemning, glade mennesker og fin fest om aftenen. Det kunne dog være hyggeligt, hvis der var flere deltagere.
Det var en kæmpe hjælp at have opgaveplanen fra sidste år – der var kun småjusteringer, der var nødvendige.
Det skabte lidt forvirring med de 2 forskellige deadlines ift. tilmelding til dåben og efterfølgende til festen. Det kunne være en ide at sende to forskellige indbydelser ud med tilmelding.
Der kom tilmeldinger til festen op til dagen før. Ved deadline d. 19. varder kun 50% af festdeltagerne tilmeldt festen.
Det er dejligt at alle var med til at klargøre til festen; dække bord, anrette næste ret, vaske op og sågar rydde op dagen efter festen. Der er altid mange, som er friske på at give en hjælpende hånd.
Lis og Bernhard nævner ved hvert arrangement at de bare skal kontaktes – hvis der er behov for hjælp.
Fin koncept med buffet og frugt og chokolade til dessert.
Toke Barfod vil gerne trutte til næste år
Fastelavn søndag d. 11. februar
Ingen fra bestyrelsenkunne desværre deltage på dagen p.g.a. vinterferier.
Der blev derfor ikke reklameret yderligere for arrangementet. Ingen var klædt ud.
Førstehjælpskurset med Bjarne Petersen
Det var et fint kursus og deltagerne virkede begejstrede.
Vi fik stoffet gennemgået og alle, som havde lyst, havde mulighed for at afprøve at give de 2 indpustninger samt 20 tryk på den medbragte dukke.
Bjarne anbefalede at alle har app ”112” samt ”hjertestarter” på mobiltelefonerne.
Bjarne anbefalede ligeledes et net fra Pro-safe. Der er et net som skal sidde på betonflådens kant og som kan bruges til at få livløse personer op af vandet.
Dorthe undersøger nærmere.
Der var 11 deltagere ud af 20 mulige.
Det giver god mening at have et årligt 1. hjælpskursus. Dato sættes ind i årshjulet.
Sæsonafslutning
Sæsonen afsluttes den 30.4 2018. Der bades og efterfølgende samles alle i Roklubbens lokaler til mad. Grillen tændes, så man kan stege sit eget medbragte kød eller andet. Foreningen sørger for boller/brød/flutes og salater. Og drikkevare kan købes.
Saunagus
Michael er ude at rejse det næste lange stykke tid og Bo kan ikke holde saunagus. Bestyrelsen forventer ikke flere gusarrangementer i denne sæson.
8.Medlemsstatus
– Den 21.2 2018 har foreningen 334 medlemmer.
– Modtagelse af de nye medlemmer
De 62 nye medlemmer fra januar har været eller skal til intro inden 1. marts. Der er kommet mange positive tilbagemeldinger på introerne. De nye er glade og meget godt tilfreds både med indhold og den måde vi gør det på.
Den rare og behagelige stemning bliver fremhævet.
Der er fire medlemmer som har meldt sig ind, men ikke betalt. HP har skrevet til dem og slettet dem fra medlemslisten.
Der er sendt link ud til yderligere 9 personer, som vi ikke har hørt fra.
Vi skal være opmærksomme på, at der kan gå op til 8 dage fra medlemmet har betalt til det er registreret i medlemssystemet.
Der er kun 3, der ikke kom til intro på deres første prioritet. De allerfleste meldte sig hurtigt på en dato.
Bestyrelsen skal drøfte hvordan der skal optages nye medlemmer inden næste sæson.
– Elektronisk medlems- og regnskabssystemsystem
Systemet har fungeret yderst tilfredsstillende og har gjort alle arbejdsgangene mere enkle og mindre tidskrævende.
– Statistik på besøgende
Preben fremlagde den nyeste statistik. En grafisk statistik vises til GF.
– Udvidelse af åbningstiden i saunaen.
Saunaens åbningstider fortsætter som nuværende sæsonen ud.
9.GF den 4. april 2018.
Forberedelse
Bestyrelsens vil forslå Pia Enemærke Becker som dirigent
Peter skriver beretningen og fremlægger den mundtligt på GF. Ideer til beretningen sendes til Peter.
Under beretningen fremlægger Preben besøgsstatistik fra sæsonen.
Bestyrelsens forslag til vedtægtsændring – HP formulerer dem til GF:
Til punktet Fremtidige aktiviteter:
Liste med alle arbejdsopgaver fremlægges m.h.p. at oplyse medlemmerne om dem og for at få medlemmer til at være ansvarlige for nogle af opgaverne.
Sommerbadning – Lisbeth laver en liste med regler og opgaver i. f.t. sommerbadning, som fremlægges på GF
Årshjulet med de datoer, som vi kan fastsætte
Åben af saunaen i fremtiden
Indtag af nye medlemmer
Punktet valg:
Bo stiller ikke op igen, så der skal findes en ny suppleant
HP spørger revisorerne og revisorsuppleanter om de stiller op igen.
10.Sommerperioden
Bestyrelsen havde en længere snak om emnet og man enedes om at lukke helt af for saunaen og lade medlemmerne benytte Søbadet om sommeren.
Søbadet må kun bruges af medlemmer. Der er ingen gæsteordning.
Baderegler i sommerperioden – vi skal bade hensynsfuldt i forhold til havnens andre gæster og foreninger
Trappen ud mod sejlrenden skal flyttes, så man ikke kommer til at svømme ud der.
Bånd med mærkering på dækket, hvor man ikke må bade.
Bestyrelsen har en aftale med Kajakklubben om at de bruger Søbadet hver onsdag fra kl 18.00 – 20.00. På det tidspunkt kan Søbadet ikke benyttes af andre.
Lisbeth skriver en liste med regler for sommerbadning og rengøringshold. ( cykling, - gæster, badetøj, kajakker onsdag aften fra kl 18.00 – 20.00 m.m.)
11.Foreningens økonomi
Årsregnskab blev fremlagt og accepteret af bestyrtelsen til fremlæggelse på GF.
HP laver et budget for 2018 til vedtagelse på GF.
Foreningen har en rimelig fin økonomi, så der er en mulighed for at tilbagebetale lån til Det kolde Gys og Jomsborg, når kontingent for den nye sæson er indkommet.
Gæstebilletter – der er solgt for 1600 kr.
Delregnskab – fremlagt
Evaluering til LOA- Fonden er sendt.
11.Information/nyheder til medlemmerne
Førstehjælpskursus App: 112, hjertestarter – koordinater på opslagstavlen
GF invitation
12.Fremtidige møder 2018
Den 14. marts - Preben
GF d 4. april
Den 18. april - Dorthe
Den 23. maj - Wivie
13.Eventuelt
Preben – evaluere gæsteordning på næste møde
Nybolig har brugt billede af vores Søbad – Preben kontakter dem.
- Næste møde
Vild med vand dag – møde i havnen
1.Ordstyrer og referent
Lisbeth referent
Preben ordstyrer
2.Godkendelse af dagsordenen
Godkendt
3.Arbejdsopgaver på Søbadet – planen opdateret
4.Information fra formand og bestyrelse
Formanden:
- Peter er tilbage fra orlov.
- Natten mellem den 3. og 4. januar var der hærværk på Søbadet. Flere huller i yderdøren og ruden i døren smadret.
Det er meldt til politiet. Ny rude og reparation og hullerne er bestilt.
- Onsdag den 17.1 får foreningen gæster fra Sluseholmens bestyrelse. Besøget er arrangeret af Sanne Sørensen, da hun tidligere har været medlem af den bestyrelse.
- Valkyrien i Køge har inviteret til dåbsfest den 14. januar. Dorthe og Lene van Dyk deltager.
- Årsmøde i VID den 17. marts 2018 i Ålborg. Preben og Peter deltager
- Bestyrelsen var den 3. januar på udflugt til Ribersborg for at bade. Fællessaunaen var ret uappetitlig med dårlig lugt og bænke, der var sorte og slimede. Så vi er glade for at vores egen sauna er fin og ren og at vi fortsat skal passe godt på vores egne bænke i saunaen.
Wivie:
- Der er mange glemte sager på Søbadet. Rengøringsholdene rydder op og vi opfordrer medlemmerne til at hente glemte sager meget hurtigt. Både fordi der er meget lidt plads i forvejen og fordi fugtige/våde håndklæder bliver sure og lugter.
Uafhentede håndklæder bruges til gulvhåndklæder.
- Rengøringsholdene finder selv afløsere, hvis de ikke kan tage en vagt. Det er så fint og stor ros til dem.
Der kan hentes varmt vand til rengøring bag Suset. Har fået tilladelsen af havnefogeden Jonna.
5.Forslag fra medlemmer
- Indkøb af ”glemmekasse” til at stå på dækket. Bestyrelsen vil opfordre alle til hurtigt at hente glemte sager i stedet for at anskaffe en kasse. Vi skal have så lidt som muligt stående på dækket.
- Udvidelse af åbningstiden om tirsdagen, så man kan bade inden saunagus. Saunatiden er blevet udvidet med start kl 17.
6.Medlemsarrangementer
- Dåb
Der er tilmeldt 16 dåbsaspiranter. Tilmeldingsfristen er udløbet.
Tilmelding til festen slutter den 19.1. Reminder sendes i info-brev.
Drejebogen blev gennemgået og justeret op.
- Fastelavn - ingen i bestyrelsen har mulighed for at deltage den 11.1 til fastelavnsarrangementet. Arrangementet omtales i info-brev og består i at man bader med hovedudklædning og vi kan håbe at nogle medlemmer byder ind med boller m.m.
- Førstehjælpskursus – Dorthe har problemer med at få en aftale i hus med den person, som er anbefalet til undervisningen. Roklubben er reserveret til den 15.2. Dorthe forsøger at få aftalen i orden inden info-brevet sendes ud lørdag.
- Saunagus – Bo har saunagus 4 tirsdage i januar og Michael har forslag til flere gusarrangementer i februar.
Der skal højst være saunagus x 1 ugentlig.
7.Medlemsstatus
Foreningen har 269 aktive medlemmer.
- HP demonstrerede det nye elektroniske medlems- om økonomisystem www.foreninglet.dk.
HP er administrator på systemet.
Dette system vil gøre det meget lettere for HP både i.f.t. regnskab og administration af medlemslisten.
Bestyrelsen er sat som brugere af systemet. Det betyder, at bestyrelsesmedlemmer har mulighed for at sende sorterede mails, sms og for at se hele medlemslisten.
Medlemmer kan se egne og kun egne oplysninger og kan selv rette, hvis der er ændringer.
- Ny hjemmeside: Den hjemmeside vi har nu har begrænsede muligheder og Preben bruger meget tid på at sætte dokumenter m.m. ind.
Preben undersøger muligheder i.f.t. ny hjemmeside.
- Plan for optagelse af nye medlemmer:
Vi satser på at åbne op den 17. januar, men HP og Lisbeth aftaler den nøjagtige dato, så vi er sikre på at det nye medlemssystem fungerer.
Det besluttes, at der højst kan optages 70 nye medlemmer og at det er de sidste medlemmer der optages i denne sæson. Næste gang der sker optagelse, er til næste sæson.
Procedure vedrørende optag af nye medlemmer kommer til at foregå som tidligere.
Ansøgning om medlemskab sendes på mail til hvb.medlem@gmail.com. Lisbeth sender link til medlemskartoteket og oplysninger som tidligere med den første mail til ansøgere.
- Åbent hus den 14. januar kl 12.30 – 14.30. Peter, Preben og Lisbeth deltager.
Der holdes ikke flere åbent-hus-arrangementer i denne sæson.
- Intro af nye medlemmer
Der er planlægges 7 dage, da der ikke kan være mere end 10 deltagere på introen. Vi skal være 2 ved hver intro.
Datoer for intro af nye
Mandag den 22.1 kl 17 – 18.30
Søndag den 28.1 kl 12.00 – 13.30
Mandag den 29.1 kl 19.00 – 20.30
Lørdag den 3.2 kl 12.00 – 13.30
Søndag den 18.2 kl 12.00 – 13.30
Lørdag den 24.2 kl 12.00 – 13.30
Søndag den 25.2 kl 12.00 – 13.30
- Statistikken på badebesøg er usikker, da vi har indtryk af, at der er en del medlemmer, som glemmer at tjekke sig ind. Eller også svigter systemet ind i mellem.
- Udvidelse af åbningstiden i saunaen vil ske i takt med indslusning af nye medlemmer.
8.Foreningens økonomi
- Resterende kodede nøglebrikker –
Vi ved, at der er medlemmer, der bader uden at de har fået deres nøglebrik og at der må være andre medlemmer, som lukker de dem ind. Det er et problem, da nøglebrikken er beviset på, at man er medlem og fordi statistikken ikke er retvisende.
Bestyrelsen havde en længere snak om dette problem og besluttede at sende en mail med et præcist budskab, til de medlemmer, som endnu ikke har hentet deres nøglebrik.
- 54 gæstebilletter er solgt i 2017
- Årsregnskab for 2017 godkendt af bestyrelsen
- Ansøgning om 5000 kr er sendt til Fællesforeningen Hvidovre genbrugshal.
- Ansøgning til Kultur og Fritidsudvalgets engangspulje. Dorthe har undersøgt betingelserne og desværre var ansøgningsfristen den 10.1 -2018. Ansøgning må sendes næste år.
9.Information/nyheder til medlemmerne
Glemte sager
Hærværk
Bænke i saunaen på Ribersborg
Husk tilmelding til Dåbsfest
Efterlyse sangskriver
Optage af nye medlemmer – udvidelse af badetiderne
GF dato
Førstehjælpskursus
Huske at tjekke ind på Søbadet
Medlemmer skal være vært for gæsten
10.Fremtidige møder 2018
Den 21. februar - Wivie
Den 21. marts - Preben
GF d 4. april – i Roklubben
Den 18. april - Bo
Den 23. maj - Lisbeth
11.Eventuelt –
HP har hørt snak om at det vil være en god ide at gøre glasset i læskærmene matterede, så man kan klæde ugenert om uden for.
Men det er meget bevidst at glassene er gennemsigtige, så de er så usynlige som muligt. Vi må klare os med håndklæder ved omklædning uden for.
Næste møde:
- Sommerperioden
- GF-forberedelse og se om vedtægterne skal revideres
- Sæsonafslutning
Udvidelse af saunatider.